2022 végére a korábbinak mintegy duplájára nőtt a SPAR hálózatában telepített használt sütőolaj-gyűjtőpontok száma országszerte, így immár nyolcvan hiper-, és szupermarketnél lehet egyszerűen elhelyezni az egyébként környezetszennyező, ám korszerű technológiával újrahasznosítható anyagot.
Jelentős mennyiségű műanyagfóliát takarít meg a SPAR éves szinten azzal, hogy a logisztikai folyamatok során többször használatos rolli-ponyvával fedi le az áruházakba induló szállítmányok egy részét.
Statisztikai adatok szerint Európában az összes műanyag-felhasználás 40 százalékát csomagolásra használják, Magyarországon pedig évi 30,5 kilogramm műanyag csomagolási hulladék jut egy főre.
Egyre többen vannak Magyarországon, akik valamilyen érzékenységgel rendelkeznek, illetve tudatosabban szeretnének étkezni. A SPAR az országos hálózatában több mint 1500 féle árucikket kínál számukra, s kiemelten kezeli az egészségtudatos életmód népszerűsítését is.
Gyönyörű környezetben, a XIII. kerület szívében található az a nagyszabású lakópark, mely összesen 744 lakásával, több, mint 8 ezer négyzetméteres telekterületével, korát megelőző fejlesztésekkel készült el idén nyáron.
Az alumínium dobozok újrahasznosítása csak egyetlen apró, ám igen fontos lépés a környezettudatosság és az erőforrásokkal való takarékoskodás útján. Ha szülőként okosan cselekszünk, a gyerekeknek már teljesen természetes lesz.
Világszerte egyre nagyobb problémát jelentenek az elektronikai hulladékok: 2019-ben például 53,6 millió tonna keletkezett, amelynek több mint 80%-a ismeretlen helyen végezte, és amelyből csupán 10 millió tonna volt az a mennyiség, amelyet dokumentáltan és megfelelően hasznosítottak újra.
Újabb lépést tett a SPAR a környezeti fenntarthatóság felé: május 19-től kivonta üzleteinek pékáru-részlegeiről a tisztán műanyag csomagolóanyagokat és nagyrészt papírból készült zacskókra váltott.
Ma már szinte mindenki igyekszik figyelmet fordítani a környezet megóvására, különösen az olyan nagyobb beruházásoknál, mint az építkezés. De vajon minden szükséges aspektust végiggondoltunk?
A Nespresso és Chiara Ferragni együtt ragyog a cannes-i vörös szőnyegen. Íme a különleges Haute Couture mestermunka, az inspiráció és a környezettudatos anyagok találkozása.
Az immár 100 éves múlttal rendelkező, a tetőfedőanyag-gyártók között mai napig piacvezető Terrán 2019-ben is pozitív gazdasági mutatókkal zárta az évet.
Havonta megjelenő lakásfelújítással, átalakítással, építkezéssel, kertrendezéssel valamint számos egyedi barkács- és javítási ötlettel, tanáccsal szolgáló színes magazin.