Minden alkalommal, amikor olyan munkát akart végezni a kerékpáron, amihez állvány kellene – pl. a váltóbeállítás – gondban volt, hogy rögzítse a gépet úgy, hogy a kerekei szabadon mozoghassanak.
Némi töprengés után egy használaton kívüli nyeregrudat applikált a munkapadra és arra állítja fejjel lefelé a kerékpárt. A nyeregrúdról persze előbb levette az üléspálcákat tartó idomokat és két laposvas, valamint egy 8-as csavar segítéségével rögzítette a munkapadhoz.
Az üléscső végén lévő tartóelem a munkapad 1 col (azaz hüvelyk) vastag lapjai közé kerül, amelyeket összeszorítva plusz oldaltartást kap a szerkezet.
A 8-as csavar (az üléstartó szerkezet csavarméretéből adódik) a laposvasak segítségével hozzászorítja a szerkezetet a munkalaphoz.
A szerkezet alapötlete egyébként ízlés és igény szerint továbbfejleszthető. Például egy megfelelő méretű acéllapra (oldalméreteit a pad lyukaihoz igazítás határozza meg, a vastagsága >1 mm) megfelelő szögben felhegeszthető egy acélcső, amire az adott kerékpár üléscső-átmérőjének megfelelő közdarab húzható. A közdarabot és az acélcsövet célszerű átmenő csavarral egymáshoz rögzíteni. A cső dőlésszögének meghatározása persze némi tervezést igényel.
Havonta megjelenő lakásfelújítással, átalakítással, építkezéssel, kertrendezéssel valamint számos egyedi barkács- és javítási ötlettel, tanáccsal szolgáló színes magazin.