Az öt éve startupként kezdett vállalkozás, a Bookeepie idén elindította külföldi leányvállalatait Romániában és Írországban. A terjeszkedés nem áll meg, a következő néhány évben további hat országban tervezik a piacra lépést. A cél a teljes európai jelenlét és a számvitel digitalizációjának új szintre emelése.
A Bookkeepie alapítói Vizsy András és Turay Dia a könyvelői szektor digitalizációs fejlesztéseinek trendjét kihasználva építették fel a cég sikerét. A Bookkeepie kiváltja a Google és az offline, - legtöbbször ismerősi ajánlás alapú - szakemberkeresést.
„A versenyelőnyünket egyrészt az jelenti, hogy felismertük, hogy mennyire fontos a bizalmon alapuló könyvelőkeresés egy alapvetően bizalmatlan piaci környezetben és hogy mind a könyvelt cégek, mind a könyvelők kényszerű és nehézkes folyamatnak tartják ezt” – mondta el Turay Dia, a Bookkeepie alapító tulajdonosa. – „Így azzal, hogy a Bookkeepie-n az elejétől a végéig online elvégezhető vállalkozás indítási szolgáltatást, egy valós igényre sikerült választ adnunk. A platformon alkalmazott mesterséges intelligencia, az ország egyik legpontosabb számviteli témájú AI chatbotja és automatizált munkafolyamatok jelentik a siker kulcsát, ugyanis ez lerövidíti, egyszerűsíti a munkafolyamatokat, ezzel több rugalmasságot és szabadságot adva mind a könyvelők, mind ügyfeleik számára.”
A Magyarországon több mint 400 könyvelőt számláló digitális piactér azonban nem áll meg itt. A saját fejlesztésű Zsebkönyvelő funkció a magyar számviteli szabályokból és szakértői cikkekből építkező olyan KKV számviteli chatbot, ami jelenleg több, mint 90%-os pontossággal válaszol meg bármilyen adózási kérdést. Szemben a Google-lel, mely független könyvelők értékelései alapján csupán 62%-os, a Gemini AI-jal, ami 59%-os pontossággal válaszol meg egy számviteli kérdést, vagy a ChatGPT-vel, ami 41%-ot ért el ugyanezen a teszten.
„Ez az eszköz már valóra is váltja a könyvelők vs. mesterséges intelligencia téma egyik legrózsaszínűbb álmát: a Bookkeepie rendszerén keresztül kommunikáló ügyfelek válaszait már elő-írja a Zsebkönyvelő AI, a könyvelőnek “csak” jóvá kell hagyni az általunk generált választ, ha az helyes, így nem kell gépeléssel temérdek időt eltöltenie, vagy jogszabályokat bújnia. Ha a válasz nem lenne teljesen pontos, akkor a könyvelő módosíthatja az üzenetet, a rendszerünk pedig adaptálja a változtatást és következő alkalommal még tökéletesebb választ ad” – mondja el Vizsy András, alapító tulajdonos a legújabb fejlesztésük emberi oldalát.
A Bookkeepie nemzetközi terjeszkedését Romániában és Írországban indította el párhuzamosan, ugyanakkor tervezik a belépést a cseh, osztrák, horvát és szlovák piacra is. A Bookkeepie külföldi terjeszkedésének stratégiai alapja ugyanaz volt, mint itthon. A piaci hatékonyság növelése - a széttöredezett kereslet és széttöredezett kínálat összehozása a leghatékonyabb módon. Minőségi változást akarnak elérni, az igények internetre való projektálása, a folyamat digitalizálása által. Ez az alaplogika minden országban működik, a lokalizáció pedig nem jelent leküzdhetetlen akadályt.
„A Bookkeepie-nél nemzetközi terjeszkedésben és európai szintű vállalkozásban gondolkodtunk az elejétől. Tudjuk, hogy a magyarok régiósan elöl járnak a KKV adminisztráció digitalizációban, így a környező országokba már működő megoldásokat, működési modelleket tudunk vinni. Megtapasztaltam New Yorkban, nemzetközi csapatban dolgozva, hogy milyen gazdasági és kreatív erő van, hasonló gondolkodású, más kultúrában együtt dolgozó emberek munkájában, ha összeállnak egy cél érdekében. Ezt a mentalitást szerettük volna a Bookkeepie-nél is megvalósítani, aminek keretén belül a meglévő amúgy is színes csapatot a félig szerb, félig román, de Bécsben élő korábban regionális értékesítési- és marketingvezetői pozíciókat betöltő Alexandru Ion egészíti ki nemzetközi üzletfejlesztési vezetőként” - teszi hozzá a András.
A Bookkeepie formabontó megoldásokat hozott az elmúlt években a könyvelői szakmában a social media platformjaival is, amelyek villámgyorsan a legnépszerűbbekké váltak ebben a szektorban. A cél az üzleti szolgáltatások mellett a könyvelőszakma népszerűbbé tétele, egyedi kommunikációs stílust behozva a szektorba.
TikTok csatornájuk a legkövetettebb a KKV-könyvelés témakörben, legnépszerűbb videójuk a TikTok-on több, mint 750 ezer megtekintést hozott és havonta több, mint huszonötezren keresik fel weboldalukat is. Podcastjuk és YouTube csatornájuk milliós megtekintésnél és hallgatottságnál jár, így ér el a cég minden érdeklődőt. A legnépszerűbb tartalmaik közé tartoznak a könyvelő felelősségéről, az adóbevallásokról és a könyvelői szakma jövőjéről szóló videók.
„Az elmúlt évben több mint 300 vállalkozásnak segítettünk az indulásban. 100 000 látogató olvasta már a vállalkozásindítással kapcsolatos tartalmainkat. Fontosnak tartjuk, hogy közérthetően kommunikáljunk olyan témákat, ami sokaknak idegen és nehezen érthető. Ezt ma már tovább könnyíti a mesterséges intelligencia elterjedése, az AI is el tud magyarázni akár komplex könyvelési folyamatokat is az érdeklődőknek. A kettőt együtt használva, a Bookkeepie oldalon és a social media oldalainkon, sikeressé és népszerűvé tudjuk tenni mi is a könyvelést, adózást és a számviteli tartalmakat is” – teszi hozzá Turay Dia, aki a hagyományos szakmai munka mellett a TikTok videók arcaként magyarázza el a könyvelési, vállalkozási, adózási szabályokat.
2025. június 17. 13:47
Havonta megjelenő lakásfelújítással, átalakítással, építkezéssel, kertrendezéssel valamint számos egyedi barkács- és javítási ötlettel, tanáccsal szolgáló színes magazin.