Szakvásárok Frankfurtban: jön az Ambiente, a Christmasworld és a Creativeworld

Hírek

Szakvásárok Frankfurtban: jön az Ambiente, a Christmasworld és a Creativeworld

Milyen újdonságok várhatók a fogyasztási cikkek vezető nemzetközi vásárain 2024-ben, így az Ambiente, a Christmasworld és a Creativeworld kiállításokon? Mely márkák képviseltetik magukat, és milyen kiemelkedő eseményekre számíthatunk a közelgő rendezvényeken? Erről tájékoztatta a szakmai sajtó képviselőit a terület két vezetője, Julia Uherek és Philipp Ferger. A sajtóeseményen körvonalazták a jövőt, betekintést nyújtottak a vásártrió aktuális helyzetébe és felhívták a figyelmet a tervezett fénypontokra.

A jelek a növekedés irányába mutatnak - hangsúlyozta Julia Uherek és Philipp Ferger, a Frankfurtban rendezendő fogyasztási cikkek vásárainak két vezetője. A fogyasztási cikkek ágazata világszerte számos kihívással néz szembe, de a globális iparág ismét teljes lendületben van, mert a tapasztalatcsere, az iránymutatás és a megoldások iránti igény nagyobb, mint valaha. A nemzetközi vásárok piacán jó a hangulat, állítja Philipp Ferger. Úgy véli, ez a 2024-ben esedékes rendezvények kapcsán is érezhető. „Mind minőségben, mind mennyiségben növekszünk: a területünk három új csarnokszinttel bővül, kiállítóink bemutatkozásához pedig több helyet biztosítunk, mivel a csarnokokban kissé tömörítjük a teret, számos kísérő programelemet pedig az előterekben helyezünk el” - teszi hozzá. „A HoReCa (Hotel, Restaurant, Catering) Academy például a 11-es csarnokból a csarnok előterébe költözik, így nagyobb lesz a kiállítótér. A sikeres csarnokstruktúra megmarad, de optimalizálták azt, így a vásárlói célcsoportok számára tovább egyszerűsödik a tájékozódás. Különösen az Ambiente Dining és az Ambiente Working számára biztosított területek bővülnek, hisz ezek növekedő tendenciát mutatnak, miközben a Global Sourcing területe is gyarapodik. Itt az asztalok (10.2), valamint az iroda és irodaszerek (10.0) szegmenseinek kínálatát növeljük. A karácsonyi és a szezonális dekorációk üzletága a 6.2. csarnokba költözik. A Christmasworld optimalizált útvonalainak és a közeli Ambiente Giving (4.2) részben átfedő kínálatának köszönhetően még több szinergia és új kapcsolatteremtési lehetőség válik lehetővé” – hangsúlyozta az igazgató.

bd5.jpg

A fontos szereplők mind ott lesznek: visszatérő és új kiállítók 2024-ben

„A jelentkezési kedv mindhárom vásár esetében kimagasló - terület tekintetében már most is túlfoglaltak vagyunk”, mondja Ferger. A skandináv kiállítók intenzív jelenlétével a közelgő Ambiente a skandináv dizájn fellegvára lesz. Egy másik fókuszpontot a japán dizájn képez majd, amelyet a látogatók az Ambiente minden termékkörében széles választékban fedezhetnek fel. Az Ambiente Dining-ra visszatérnek a meghatározó szereplők: a következő eseményre olyan márkák jelentkeztek, mint a Rosenthal, a Royal Tableware, a Seltmann-Weiden és a Villeroy & Boch. A Zwiesel Kristallglas is standdal lesz jelen, és először mutatja be fogyasztói termékcsaládját egy saját HoReCa (szálloda és vendéglátás) márkával együtt. A 8-as és 9-es csarnokban többek között a Fackelmann, a JJA, a Schulte Ufer, a Severin és a TVS állít ki ismét.

A 3. csarnok az Ambiente Living területén ismét olyan nagy márkákat vonultat fel, mint a Blomus, Bloomingville, Broste Copenhagen, Georg Jensen, IB Laursen, Lambert, Present Time, Schlittler és Stelton. Ugyancsak visszatérnek: Eva Solo, Jan Kurz, New Edition Home B.V., Scholtissek és - ezúttal újdonságként - a Teppiche Lalee OHG kiállítói.

Az Ambiente Working új koncepcióval kialakított papíráru-, irodai cikk- és írószer- kozmoszában számos nemzetközi hírű cég kap helyet: „Ez az ágazat 2024-ben teljes erőbedobással tér vissza – jóval nagyobb termékkínálattal és többszörös márkajelenléttel. Az Ambiente Working minden termékkörben bővül, a kínálatot pedig új módon köti hálózatba a Creativeworld-höz, és az Ambiente Giving városi ajándék, írószer és iskolai felszerelések termékköréhez való jobb kapcsolódással” - meséli Ferger. Az ipari igényeket kiszolgáló irodaszer- és irodatechnológia-beszállítók immár a Festhalle-ban és a Forum 0-ban horgonyoznak le. Ott a németországi márkás papír-, irodai eszközök- és írószer szegmensének szövetségével együtt az „Office Heroes” területén olyan cégek mutatják meg magukat, mint a Durable Hunke & Jochheim/Luctra, Jakob Maul, Novus-Dahle, Sigel, valamint a visszatérő Casio Europe, Edding International és Tesa. A papíráru-, irodai cikk- és írószer-világ felöleli a három vezető vásár teljes kínálatát. A 3.1 csarnok keleti oldalán található Office Design & Solutions kiállításon olyan erős brandek lesznek jelen, mint a Country Living, a Hey-Sign, a Koenig + Neurath és a Vario Büroeinrichtung, de ide várják a Future of Work kiemelt különleges bemutatóját is.

A Remanexpo (a felújított nyomtató-alkatrészek platformja) az európai márkákat és forgalmazókat, valamint az ETIRA (European Toner and Inkjet Remanufacturers‘ Association) kiállítóit hozza össze a Kongresszusi Központban és a Forum 1-ben.

A papíráruk, írószerek és iskolai kellékek egy fedél alatt szerepelnek az ajándéktárgyakkal az Urban Gifts, Stationery & School kiállításon a 4.2 csarnokban, ahol olyan új és visszatérő márkák mutatkoznak be, mint António Augusto Correira, Caran d'Ache, Erich Krause, Factis, Hugo Boss, Kikkerland, Lund London, Main Paper, Maybach, valamint a Rössler és a Troika. „A Christmasworld fényét a kiállítók pozitív visszajelzései is emelik, és már két hónapja minden standját lefoglalták. Ez újfent alátámasztja az ünnepi díszek és szezonális dekorációk vezető vásárának erős pozícióját a piacon” - hangsúlyozza Ferger. A 4.0 csarnokban olyan neves
cégek képviseltetik magukat, mint a Gnosjö Konstsmide, a Michel Taillis Creation, a Weihnachtsland, valamint a Blachère Illumination és Fotodiastasi világítástechnikai cégek. Nagykereskedők, mint a Christmas Inspirations, a G. Wurm, a Koopman International és a TIMSTOR ismét a 4.1. csarnokban mutatkoznak be.

A Wirtschaftsförderung Sachsen (Szászországi Gazdaságfejlesztési Társaság) első alkalommal vesz részt a Christmasworld kiállításon, közös standdal az Érchegységből (Erzgebirge) származó kézműves termékekkel. „Nagy örömünkre szolgál, hogy a Creativeworld-ön olyan jelentős beszállítók is részt vesznek, akik legutóbb 2018-ban vagy 2019-ben állítottak ki, és most számosan térnek vissza. A 2024-es évben a nagy nemzetközi márkák erős jelenléte várható” - emeli ki a terület vezetője. „Az előző Creativeworld-öt nagyon pozitívan fogadta az iparág. Ennek pedig híre ment, így senki sem akarja kihagyni a közelgő vásárt.” A látogatók már most örülhetnek a neves kiállítóknak. A grafikai és művészellátó termékek szegmensében olyan brandek köszönthetők ismét a helyszínen, mint a Golden, a Kreul, a Marabu, a Royal Talens és a Schmincke. További ismert márkák a Carioca, a Clairefontaine, a Colart, a Faber-Castell, a Fabricano, a Koh-i-noor és a Pebeo. A Kézművesség & Textilmunkák terén a Gründl Wolle és a Rico Design lesz jelen. A Molotow pedig visszatér a Graffiti & Street Art szegmensbe.

A tematikus napok jelentik a vásár új fénypontjait

A vásár minden napján színes kísérőprogram várja a látogatókat. Emellett továbbra is lesz öt tudományos rendezvény (Academies), amelyeken minden célcsoport megtalálja a legjobb előadókat és bővítheti ismereteit az iparágról. „2024-ben új struktúrát adunk kísérőprogramunknak: monotematikus napokat vezetünk be azért, hogy az általunk ismert látogatói rétegeket könnyebben elérjük és kiszolgáljuk” - magyarázza Julia Uherek. Pénteken, a Díjátadó Napon (Awards Day) tartják meg például az összes díjkiosztó ünnepséget. A jövőben a vásár szombati napja Designer Day lesz: ennek a napnak öt vendégtervező a gazdája, akik különböző szemszögből járják körül a dizájn témaköreit.

Vasárnap a kereskedelem kerül a középpontba. A hétfőt Hotelier's Day-nek nyilvánítják, hogy az Ambiente növekvő HoReCa szekciójában kifejezetten a szálloda- és étteremtulajdonosok, séfek és F&B menedzserek igényeivel foglalkozzanak. „Ehhez egy izgalmas projektet tervezünk: Jozef Youssef, a többszörösen díjazott sztárszakács és egyben a Kitchen Theory dizájnstúdió kreatív motorja kifejezetten az Ambiente számára készít egy felmérést, majd annak eredményét élőben osztja meg az iparággal” - avat be a területvezető. A Creativeworld Academy népszerű workshopjai ezúttal is különleges vásárélményt nyújtanak: itt ismét találkozhat a kreatív szektor, hogy közvetlenül a helyszínen tesztelhesse a termékújdonságokat és a divatos kreatív technikákat. Egy másik kihagyhatatlan élményt a Christmasworld nyújt. A 2Dezign tervezőpáros a Decoration Unlimited révén abszolút meghökkentő hatást kelt: Rudi Tuinman és Pascal Koeleman szakértők az új „Mystic Vibes” mottó alatt az mutatják meg, hogyan lehet egy értékesítési helyszínt úgy bemutatni, hogy az felhívja magára a figyelmet.

bd6.jpg

Fókuszban a dizájn: eldördül a startpisztoly a „The Lounge+” és az „Ambiente Designer 2024” számára

Újabb kiemelkedő rendezvénnyel indul az Ambiente 2024: „Már most elárulhatjuk, hogy Elena Salmistraro milánói tervező lesz az 'Ambiente Designer 2024' megalkotója. A 'The Lounge'-zsal egy különleges bemutató várható a Galleria 1-ben, amely tematikus kapcsolódási pontot teremt a belsőépítészet és a szálloda vendéglátás (HoReCa) szegmensei között. Nagy örömünkre szolgál, hogy Elena Salmistraróval karöltve indíthatjuk útjára a 2024-es évet” - mondja Uherek. Ez egy hosszabb projekt induló állomása: az Ambiente ezentúl minden évben kiválaszt egy feltörekvő designert, hogy esélyt kapjon egy egyéni, különleges bemutatóra. Elena Salmistraro erről így nyilatkozott: „Nagyon örülök, hogy most először vehetek részt a frankfurti Ambiente vásáron, és hogy én formálhatom meg az izgalmas 'The Lounge' projektet. Olyan téma mellett döntöttem, amely innovatív perspektívát kínál, de nem formálisan szigorú megközelítéssel, hanem a kortárs dizájnra vetett pajkos pillantással és a boldogságra való törekvésre összpontosítva”.

Hosszú távon az a cél, hogy az Ambiente tervezőivel és fiatal, tehetséges dizájnereivel egy közösség alakuljon ki. „Az Ambiente ismét a nemzetközi dizájner-szcéna találkozóhelye lesz. Itt van az ipar, itt vannak a formatervezők - mi pedig összehozzuk őket” - fogalmaz Uherek. A különböző eseményeken a dizájnerközösség hálózatot építhet ki, és találkozhat a leendő ügyfelekkel. A Digitális Akadémia keretein belül megvalósuló harmadik online eseményen máris bepillantást lehet nyerni a design témakörébe.

Szeptember 6-án három nemzetközi élvonalbeli női formatervező és építész beszélgetett a nők kihívásairól, lehetőségeiről és sikereiről az építészetben és a formatervezésben, mégpedig a „Women Leaders in Design: A Conversation with ByDesign TV” elnevezésű panelbeszélgetés keretein belül.

Etikus stílus - a fenntartható (vásári) jövőért

A fenntarthatóság, a New Work és a digitalizáció megatrendjei vörös fonalként húzódnak végig a 2024-es kiállítási csarnokokon. Mindenekelőtt a fenntarthatóság témája tart számot folyamatos figyelemre: a három vásár „Ethical Style” programjában külön jelölik az ökológiai és társadalmi szempontok szerint készült termékekkel fellépő kiállítókat.

A cégek november 24-ig jelentkezhetnek, őket egy nemzetközi szakértőkből álló független zsűri kíséri figyelemmel és bírálja el. A standokon és az online kiállítói keresőben is elhelyezett címke a keresletet és a kínálatot célzottan hozza össze. „Újdonság, hogy a zsűri válogatását két nagyobb Ethical Style Spotra összpontosítva mutatjuk be a helyszínen. A spotok mindegyike a három vásár termékeit fogja össze és állítja reflektorfénybe - egyben impulzust is jelentve az áruk bemutatásához az értékesítési pontokon. Szeretnénk felhívni a figyelmet a fenntarthatóság fontos, jövőbe mutató témájára” - emeli ki a területvezető. A
fenntarthatóság témája mindhárom rendezvény kísérőprogramjában hangsúlyt kap a különféle előadásokon és bemutatókon.

Digitális úton haladva

Ahhoz, hogy a digitalizáció témakörét a vásárokon népszerűsítsék és intézményesítsék, a fontos piaci szereplők, gyártók és forgalmazók ismét bemutatkoznak a Digital Retail by Inmedia területén. A Galleria 0-ban válaszolnak a kereskedők kérdéseire, és segítséget, információt, valamint izgalmas lehetőségeket kínálnak a különböző digitális szolgáltatásokhoz.

Az Ambiente, a Christmasworld és a Creativeworld továbbra is egyidejűleg kerül megrendezésre a Frankfurti Vásárközpontban:

  • Ambiente/Christmasworld: 2024. január 26-30.
  • Creativeworld: 2024. január 27-30.



hirdetés

EZT IS Ajánljuk
Hírek
Februárban újra Ambiente szakvásár Frankfurtban
2023. február 3. és 7. között rendezik Frankfurtban az Ambiente, a Christmasworld és a Creativeworld szakvárásokat.


Hírek
Szezonális és karácsonyi dekorációk a Christmasworld-ön
A Christmasworld a szezonális és a karácsonyi dekorációk vezető nemzetközi szakvásáraként kijelöli a következő ünnepi szezon trendjeit. A Messe Frankfurt megbízásából ehhez gyűjt inspirációt világszerte a bora.herke.palmisano stílusügynökség. A szakemberek 2024. január 26. és 30. között három meghatározó stílustrendet mutatnak be a Christmasworld-ön: a 4.1-es csarnok előterében található, a kiállítók termékeivel díszített Trend Area a kereskedelem elé tárja, hogy mely új dizájnok, színek, anyagok és technikák jutnak most fontos szerephez.


Hírek
Három stílusvilág a januári Ambientén
Az Ambiente mutatja be a fogyasztási cikkek ágazatában uralkodó nemzetközi trendeket. Étkezés, lakáskultúra, ajándékozás vagy munka - ez a kiállítás hívja fel a figyelmet arra, hogy mi kerül a jövőben az asztalra, mi tartozik majd a lakó- és munkaterekbe, és mit érdemes ajándékozni. E célból kutatta fel a Messe Frankfurt megbízásából a bora.herke.palmisano stílusügynökség azokat a formákat, színeket és anyagokat, amelyek világszerte inspirálni fogják a fogyasztókat. A három legfontosabb trendet a 4.1-es csarnok előterében kialakított Trend-térben lehet majd megszemlélni 2024. január 26. és 30. között.


Hírek
Jön a Christmasworld 2023
A karácsonyi dekorációt meghatározó színeket, formákat és mintákat a nemzetközi szakkereskedők élőben ismerhetik meg a küszöbön álló Christmasworld szakvásáron.
















Fizessen elő a magazinra!

Havonta megjelenő lakásfelújítással, átalakítással, építkezéssel, kertrendezéssel valamint számos egyedi barkács- és javítási ötlettel, tanáccsal szolgáló színes magazin.





ötletmozaik.hu © 2024

minden jog fenntartva




Hírek csináld magad
Otthon-bútor Kert-balkon Szerszám-anyag Gyerkőc
Gép- és anyagújdonságok Ötletek Építési bajnokság