A lakosság túlnyomó része, 85 százaléka tud arról, hogy az idén a Vidéki Otthonfelújítási Program (VOP) keretében állami támogatással korszerűsítheti a lakását. A program lényege, hogy az 5000 főnél kisebb népességű településen élő gyermekes családok a felújítás munkadíj- és anyagköltségeinek 50 százalékát, maximum 3 millió forintot kaphatnak állami támogatásként - derül ki a Magyarországon jelenleg összesen 96 áruházat működtető DIEGO reprezentatív felmérésből.
A kutatás szerint a megkérdezettek 39 százaléka szeretne élni a Vidéki Otthon felújítási Program (VOP) adta lehetőséggel. A támogatás igénybevételét tervezők fele - 47 százaléka - padlóburkolatot (laminált és vízálló padlót) tervez vásárolni. A támogatást igénybe vevők 45 százaléka beltéri ajtókat, 39 százaléka hidegburkolatot, 21 százalékuk pedig padlószőnyeget szeretne vásárolni.
A kor előrehaladtával fordított arányban csökken azok aránya, akik lakásfelújítási termék vásárlását tervezik. Közép-Magyarországon és az Észak Alföldön élők, valamint a magasabb jövedelemmel rendelkezők körében szignifikánsan magasabb a lakásfelújítási terméket vásárolni tervezők aránya, addig a Közép-Dunántúlon élők körében alacsonyabb ez az arány.
„Minden családnak jelentős beruházás egy lakásfelújítás, ebben segíthet az államilag támogatott program. Fontos látni, hogy a korszerűsítések hosszabb távon megtérülhetnek, mert az adott lakóingatlan értékét növelik” – mondta Varga Balázs, a DIEGO ügyvezetője. Hozzátette: „A felmérés alapján elmondható, hogy a DIEGO-t a padlóburkolat-szakértők között tartják számon a megkérdezettek és szívesen választanák az áruházainkat. Ráadásul a szőnyegek esetében majdnem 40 százalékuk döntene a DIEGO-üzletek mellett. Mindezzel együtt azon dolgozunk, hogy növeljük azoknak a vásárlóknak az arányát, akik az egyik legjobb ár és érték arányt képviselő lakberendezési szakáruházláncnak tartják a DIEGO-t.”
A felújítási programban érintettek mellett új lehetőség adódik a felújításokat nézve azok előtt is, akik rendelkeznek Széchenyi Pihenőkártyával (SZÉP-kártyával). Januártól ugyanis a SZÉP-kártyán lévő összeg felét lakberendezési áruházakban is el lehet költeni a korszerűsítéshez szükséges termékekre. A DIEGO ebben a témában is készített egy kvantitatív, nagy elemszámú online kérdőíves kutatást, melyben a megkérdezettek köre a regisztrált DIEGO klubkártyások csoportja volt.
„A végeredmény beszédes: a SZÉP-kártyások 81 százaléka az idén vásárolni fog valamilyen lakberendezési, lakásfelújításhoz kapcsolódó terméket. Elsősorban szőnyeget, függönyt, padlóburkolatot vennének az érintettek. Legnagyobb részük, 33 százalékuk pedig a DIEGO boltjaiban intézné a beszerzést” – tette hozzá Gesztesi Gábor, a DIEGO marketingigazgatója.
A 2025-ös lakberendezési trendek a természetes anyagokat és földszíneket helyezik előtérbe. A Pantone Intézet az év színének a Mocha Mousse-t választotta, amely a mély barna árnyalatok melegségét és időtlen eleganciáját hozza el a belső terekbe. Ez a természet ihlette tónus tökéletesen illeszkedik a modern otthonokba, és kiválóan kombinálható semleges színekkel, mint a bézs vagy a krém, de akár karakteresebb, élénk árnyalatokkal is izgalmas kontrasztot alkothat.
Egyre többen keresnek környezetbarát, újrahasznosított anyagokból készült lakberendezési megoldásokat. A DIEGO esztétikus és komfortos Sedna padlószőnyegei például 100%-ban újrahasznosított anyagokból készülnek, többek között óceánokból gyűjtött, elhagyott halászhálókból és PET-palackokból. Így a fenntarthatóság és a design kéz a kézben jár, az otthonok egyszerre lehetnek stílusosak és egyben környezettudatosak.
2025. április 1. 15:19
Havonta megjelenő lakásfelújítással, átalakítással, építkezéssel, kertrendezéssel valamint számos egyedi barkács- és javítási ötlettel, tanáccsal szolgáló színes magazin.